:o:0:O

:)

Sunday, October 10, 2010

cerita semut dan gula

aku sibuk memerhati tepi tingkap yang berlubang ni pada suatu petang, bila roomie tak ada, perut dah kenyang, laptop berbunyi dan homework bertimbun. aku heran seheran herannya bila aku perhati lubang tu sebab lubang tu ada gula seketul memang heran betul.

ok, aku pun ambil post it aku dan tulis pakai marker biru,

"hey gula, apa kau buat kat lubang tu. bukan tu lubang semut ke?"

aku ingatkan dia tak faham bahasa aku, rupanya faham. terkujut kambing aku bila dengar dia cakap ngan aku. dia kata,

"dulu aku date ngan anak dara pakcik semut,"

"habis tu kenapa kau melangut je kat depan pintu rumah dia? takut pakcik semut marah?"

"bukan, aku segan,"

"kenapa bro?"

"anak dia selau cakap aku sweet. tapi aku taknak dia tahu yang mak aku cakap, bapak aku seketul garam,"

-.-"

*macam ni punya kes pun ada.

patutlah kadang kadang aku minum teh ada rasa masin sikit. cis.

aku boleh jadi yang kau tak suka. jangan mengharap sangat lah.

1 comment:

  1. like pic webbie seblah nie...
    background dye cantik..

    -org RTM-

    ReplyDelete