:o:0:O

:)

Saturday, October 09, 2010

orang kaya.

rutin orang kaya. agaknya apa? mestilah lepak je goyang kaki tunggu duit masuk kan.
haaaaa, aku pula orang kaya yang suka bekerja keras. untuk dapatkan apa yang aku nak.
aku akan turun padang untuk melihat dan merasai sendiri kapayahan mencari wang.
itu untuk aku sendiri agar tidak lupakan daratan nanti.

aku kerja, melombong emas, alaa, yang masuk gua dan sebagainya. mula mula memang letih.
asyik dapat yang sikit sikit je. modal aku $650 je. haaaa. sikitkan.
tapi berkat usaha aku yang tak berbelah bahagi tu. pendapatan aku mencecah puluhan ribu.
sampaikan aku rasa dah boleh nak buka seminar kerjaya lagi tu. hihi. *businessminded sikit.

okok. di tengah-tengah kerja aku itu, aku mengalami beberapa kesusahan.
contohnya, berdepan dengan batu yang besar. tanpa bekalan dynamite untuk membantu.
huih, berpeluh peluh aku.

kadang kadang, aku pergi kedai beli dynamite. tapi kalau duit tak cukup nak buat modal seterusnya macam mana. terpaksalah. haih. pakcik kat kedai tu pula, mata duitan. kalau aku singgah kedai dia time rehat ke, dia mesti offer aku barang. dahlah harga barang dia tu tak stabil. ikut pasaran semasa katanya. aku percaya je. kalau aku tak beli wakaupun satu barang, dia buat muka. bengkokkan misai lah bagai. ish.

kalau bernasib baik, aku akan bejumpa dengan diamond. wahaaa. yang jauh lebih bernilai dari emas. hehe. hebat tak. ada satu gua yang aku explore, semua dalam tu diamond. tapi yang thrill nye, ada banyak periuk api. askar lama dulu-dulu tanam kpt. bodoh, tak tahu ke dalam ni ada duit. ish.

haha masa aku buat kerja tu, cctv sentiasa perhati aku. haaa, mari aku tunjukkan kat korang, antara gambar-gambar aku semasa bekerja kat lombong tu.


*haaa, ni lah pakcik kedai yang aku cakap tu.
*haaa, ini muka dia bila minta aku tampar dia kuat kuat.

*yang ini antara gambar aku in action. itu batu bata yang aku cakap, kat tepi tu, dynamite aku. yang coklat tu babi babi gua agaknya. kalau jual harga cuma $2 siod betol.

*ini last day poster aku, itulah jumlah gaji aku sepanjang bekerja kat sana. cukuplah nak buka business baru. hmm. doakan lah aku makin berjaya. aku memang setiap yang aku buat, aku akan set kan target. dan dah tak tercapai target tu aku pun mengambil keputusan untuk berhenti kerja.

ini gambar aku kini.aku tahu, tak nampak kaya. tapi percayalah, ini aku baru balik shoppping bundle ni. kereta belakang tu... haaaaa, bukan aku punya. hihi






*dah stay macam ni je. aku suka. :)

6 comments:

  1. macam kenal je baju bandle merah yg ko pegang tu
    heheheh

    ReplyDelete
  2. mahal tu. adalah dalam $4500. sama harga ngan scarf coach tau..

    ReplyDelete
  3. hooho...
    like gambar freehair dkt tepi ni...
    backgroun dye cantik...

    -org RTM-

    ReplyDelete
  4. asal u nmpk mcm bdk umur 5 tahun dpt bju?;p

    ReplyDelete
  5. smyle, lima tahun pun ok gak. hihi. ;p
    orang RTM trimass yah

    ReplyDelete
  6. $4500??
    wah mahal tu
    boleh beli lg 1 aku punye slingbag
    hehehehe

    ReplyDelete