:o:0:O

:)

Friday, October 01, 2010

roticanaidankariikan

satu pagi yang indah, roti canai dan kari ikan berehat di taman sambil melihat-lihat orang ramai bersenam di pagi ahad itu.

ikuti perbualan mereka yang saya rakam sambil menyorok di belakang daun kecil.

kari : eh, roti kau umur berapa ya?
roti : oh.. aku rasa aku lahir rasa aku lahir tahun gajah kot.
kari : oh. tua juga kau ea. mesti banyak pengalaman kau.
roti : entahlah. ikut apa yang kau tanya lah nanti. sebab setengah perkara kau lalui aku tak lalui.
kari : kalau macam tu kita lawan nak. siapa yang ada pengalaman yang seorang lagi tiada, boleh menambah umur dia. amacam. ok?
roti : aku ok je,. dah biasa dah main benda benda macam tu..

aku terpinga mendengar kata kata kari itu. tak sangka pula kan. ada otak juga ikan ni.

roti : kau pernah makan kambing golek?
kari : tak.
roti : haha. aku setahun sekarang.
kari : ouh, kau pernah rasa rusa steamboat?
roti : tak pula.
kari : haha. kita sebaya.
roti : hmm..
kari : pernah panjat tangga naik rumah Datuk Najib dari luar?
roti : oh yang kena buat ala-ala perompak tu?
kari : yaa.
roti : pernah.
kari : oh damn. sebaya lagi.

berterusan lah mereka bercerita pasal hal masing masing. sampai nak terlelap rasanya.

roti : kau pernah rasa kari ikan?
kari : tak. kau pernah ke.
roti : pernah! selalu orang makan aku cicah dengan kuah kari ikan lah!! haha aku menang! aku dah berusia 1098 tahun kau hanya 1097 je!
kari : -.-'

*tak lama kemudian, meraka memasuki dunia yang asing. berwarna merah semuanya.
berjumpa pelbagai jenis makanan lain. [perut]

No comments:

Post a Comment